Podstawy programowania. Zestaw 2

Zrealizować w dowolny sposób następujące zadania:

  1. Policzyć ilość wystąpień n najczęściej występujących znaków w tekście wprowadzonym przez użytkownika. (n również ustala użytkownik).
  2. Napisać program powodujący przemieszczenie formularza dookoła ekranu. Start od lewego górnego rogu; ruch przeciwnie do wskazówek zegara
    - rozmiary ekranu to: Screen.PrimaryScreen.Bounds.Width oraz Screen.PrimaryScreen.Bounds.Height
    - położenie formularza to: Left i Top (lub this.Left i this.Top)
    - rozmiary formularza to: Width i Height (lub this.Width i this.Height)
  3. Przedstawić podaną liczbę w postaci hexadecymalnej (jako rozwinięcie algorytmu do prezentacji liczby w postaci dwójkowej - odwrotny ciąg reszt z dzielenia przez 16 gdzie reszty 10, 11, 12, 13, 14, 15 to cyfry A, B, C, D, E, F)
  4. Przedstawić w systemie dziesiętnym wartość podaną w systemie dwójkowym.
  5. Sprawdzić czy trzy punkty o podanych współrzędnych (2D) leżą na jednej linii (można wykorzystać typ Point)
  6. Przedstawić podaną liczbę w postaci rzymskiej.