Podstawy programowania. Zestaw 3

Zrealizować następujące zadania:

  1. Rozdawanie kart (4x13=52 karty w talii) dla czterech graczy z prezentacją wyniku.
    Tablica znaków do identyfikacji kolorów kart:
    char[] kolory = new char[4] { '♥', '♦', '♣', '♠' };
    są to kolejno znaki: '\x2665', '\x2666', '\x2663', '\x2660'
  2. Wyświetlenie tabliczki mnożenia 10x10 (bez użycia DataGridView).
  3. Program do obliczania sumy ciągu arytmetycznego S = A1 + A2 + A3 + ... + AN gdzie Ai = Ai-1 + D.
    A1, D oraz N podaje użytkownik.
  4. Wyszukiwanie wartości minimalnej lub maksymalnej w wypełninej losowo tablicy liczb rzeczywistych. Rozmiar tablicy podaje użytkownik. Tablica i wynik są prezentowane.
  5. Obliczenie wartości średniej z wypełninej losowo tablicy liczb rzeczywistych. Rozmiar tablicy podaje użytkownik. Tablica i wynik są prezentowane.
  6. Obliczanie wariancji z wypełninej losowo tablicy liczb rzeczywistych. Rozmiar tablicy podaje użytkownik. Tablica i wynik są prezentowane.
  7. Obliczanie liczby PI metodą Monte-Carlo. Należy wykorzystać generator liczb pseudolosowych klasy Random i twierdzenie Pitagorasa.