Zadania - zestaw 12/1

Zdefiniować i zastosować funkcje lub procedury (zależnie od potrzeb) realizujące poniższe czynności:

  1. Obliczenie ("bezpieczne") wartości ilorazu z = x/y
  2. Konwersja liczby z systemu dwójkowego na dziesiętny
  3. Konwersja liczby z systemu heksadecymalnego na dziesiętny
  4. Rozwiązanie równania ax2 + bx + c = 0 (wyniki jako tablica)
  5. Obliczenie wartości ex = 1 + x/1! + x2/2! + x3/3! + x4/4! + ...
  6. Suma: Cos(x) = 1 - x2/2! + x4/4! - x6/6! + ...
  7. Wyznaczenie: liczności, średniej i odchylenia standardowego ciągu liczb rzeczywistych przekazanych w tabeli. (2 warianty: jako funkcja i jako procedura)
  8. Wyznaczenie: maksimum, minimum i rozstępu ciągu liczb rzeczywistych przekazanych w tablicy. Wyniki jako kolejne elementy tablicy wynikowej. (2 warianty: jako funkcja i jako procedura)
  9. Demonstracja 2 procedur realizujących róznice w przekazywaniu parametrów przez wartość i przez referencję dla typów wartościowych (np. int, double, string).
  10. J.w. ale dla typów referencyjnych (użyć typów kontrolek wizualnych, np. Button, Label, ...).
  11. Wykreowanie prostej kontrolki wizualnej (np. Button, Label, Panel, ...) wg przekazanych wytycznych (rozmiary, napisy, kolory, lokalizacje, ...)
  12. J.w + umieszczenie jej na formularzu wskazanym parametrem. Metoda powinna zwracać referencję do nowej kontrolki.
  13. J.w. w zastosowanie do listy kontrolek tego samego typu.

Funkcje/procedury powinny być niezależne od wszelkich deklaracji występujacych poza ich wnętrzem


Gdy się da, do weryfikacji użyć funkcji bibliotecznych (z klasy Math).